Oct 7, 2017

Segmen Bloglist Akhir Tahun 2017 HASRULHASSAN.COM


Biar Tahu Dengan Ilmu - HASRULHASSAN.COM

Harini saya join Segmen Bloglist Akhir tahun 2017 dari Hasrulhassan.com .

Blog saya di beri nama chea94.blogspot.com kerana nama samaran saya di sekolah adalah cheah dan lahir pada tahun 1994 maka tercetusnya chea94. Masa itu saya join blog ketika  Tingkatan 3 pada tahun 2009. Ketika itu masih budak-budak lagi, sekarang rasa nak tukar nama blog pulak sebab kenapalah bubuh nama blog cenggitu. Tapi teruskan jer lah kan.

Tujuan menjadi seorang blog ketika itu , paham-paham lah umur pun 15 tahun, waktu tu nak have fun jer dan ikut trend. Waktu tu tengok blog paling popular Hanis Zalikha, Fatin Liyana, Cik Epal dan ramai lagi. Jadi rasa nak jadi macam diorang jugak. Blog saya pernah menyepi selama 4 tahun semenjak masuk belajar dekat Uniten, sebab menyepi saya memang jenis akan fokus satu perkara jadi bila belajar minat tu dah kurang dan penat sebab banyak benda kena buat bila menjadi seorang pelajar.

Saya aktif balik menjadi seorang blogger setelah menjadi seorang penggangur , ya sebab dah tiada komitmen dan bebas. Boleh lah tumpu 100 peratus dan menghilang bosan saya di rumah. Selepas aktif , banyak yang saya pelajari dalam dunia blogger dan penulisan yang sebelum ini saya tidak tahu. Ini akan memberi saya lebih pasion untuk kekal dalam dunia blog. Cerita di blog saya lebih kepada lifestyle seperti travel, tips dan petua.

Harapan mestilah amat berharap dapat masuk dalam list Hasrulhassan.com dan support blogger Malaysia. Selain itu dapat mengenali blogger yang lain .


6 comments:

  1. salam ziarah & follower #472.

    selamat bersegmen dan salam perkenalan...join jugak semalam..hihi

    ReplyDelete
  2. hai sis ,kalau sempat singgahlah di https://marblemomo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Yeah... akhirnya ada gak blogger baru yang saya blum kenal lagi. Terima kasih kerana sudi join segmen saya. In Sha Allah, moga ada sesuatu yang positif selepas join segmen ni.

    hasrulhassan.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, banyak yang saya perlu belajar dan perbaiki dalam penulisan

      Delete
  4. New Giveaway lets start! Jom join :)
    https://intansaffyna.blogspot.my/2017/10/giveaway-besar-besaran-by-intan-saffyna.html

    ReplyDelete
  5. yang ni pun ray x sempat join

    ReplyDelete