Mar 9, 2018

Hilangkan batuk dan kahak

Salam,
Bila anda batuk dan terkena selesema, hidung anda mungkin tersumbat. Kesannya, mengalami batuk dan kahak. Bila jadi mesti menggangu harian urusan kita kan. Kalau saya tak boleh nak buat kerja, sampai nak cakap dengan orang pun rasa terganggu.

Image result for kelapa muda

Bila mengalami batuk dan kahak jangan dibiarkan begitu sahaja. Kahak yang tidak keluar tentu mengganggu pernafasan anda. Untuk mengatasi masalah ini, minumlah air kelapa muda, berselang hari selama tiga hari. InsyaAllah batuk dan kahak anda akan berkurangan. Dan jika masih teruk, anda perlu lah pergi ke klinik dan makan ubat yang diberi oleh doktor.

Credit : Panduan Petua Untuk keluarga

5 comments:

  1. Owh.. air kelapa boleh membantu ye.. Nice sharing..

    ReplyDelete
  2. Info yang bagus ni..cuma nak cari kelapa muda tu payah sikit

    ReplyDelete
  3. mudah. and sedap :)
    aida ni jarang batu berkahak.
    more to sakit tekak. bengkak tonsil.
    but bleh la guna tips ni kalu terkena kan...

    ReplyDelete
  4. Saya dah terlalu lama menghadapi masalah kahak yg amat sukar di keluarkan, sejak tahun 1990an lagi.. Pada tahun 2011 saya dah menerima rawatan pembedahan Tonsil, tapi masih juga gagal selesaikan masalah kahak.. Sekarang ikhtiar guna Difflam spray utk sakit tekak & mkn ubat Bromhexcine utk cairkan kahak. Masih juga gagal.. Dah putus asa rasanya.. Kahak yg menyebabkan batuk teruk, sehingga tekak cedera akibat tekanan batuk yg teruk.. Cuma bila dah sembuh, perlu elak dari jangkitan batuk dari org lain.. Tapi kadang2 tak dapat nak elak juga.. Hu hu hu

    ReplyDelete
  5. wahh baru tahu. tenkiu for the tips! :D

    ReplyDelete