Aug 1, 2017

Games Tape Paling Popular Tahun 90s

Assalamualaikum

Siapa sezaman kanak-kanak ketika 90s. Ingat lagi tak nama games yang anda pernah main?

Saya antara peminat games ketika itu, saya ingat lagi masa saya berumur 5 tahun tak silap ayah beli games tape sebab dulu mana ada gadjet macam sekarang. Masa zaman dulu bila ada games tape dah hebat lah sikit, hahahaha siap ajak semua jiran-jiran sebaya main sekali. Teringat zaman kanak-kanak dulu. Saya masih simpan lagi games tape yang ayah beli, kalau rindu boleh lah main balik. Dulu paling famous main super mario lah.

credit : google

  1. Super Mario Run
Saya rasa most of sezaman dengan saya main games Super Mario. Paling best bila dapat cendawan, terus makin membesar dan dapat bintang jadi laju. Dan peringkat ke peringkat  banyak cabaran mario kena hadapi.
       
      2. Charlie's Circus



credit : google



Ini antara games saya suka sebab comel sangat. Games ini bagi saya paling mencabar dan stress sebab peringkat by peringkat memang susah.

      3. Tank


Tank juga antara games paling famous ketika itu. Antara games favourite saya juga untuk menjaga kubu sendiri bentuk burung dari ditembak pihak musuh.
      4. Contra


credit : google

Contra antara yang diminati untuk kids lelaki la .Saya memang tak minat lah games ni waktu tu sebab main tembak-tembak tapi sekarang dah besar paling suka pulak games tembak-tembak ni. dan lain-lain boleh tengok di bawah.

     5. Mappy


credit : google

      6. Road Fighter


credit : google

      7. Classic Bomber


credit : google

      8. Adventure Island


credit : google

Yang merindui nak main games ini sekarang dah boleh install dekat apps di Playstore dan Apps store bagi pengguna Iphone. Search sahaja nama games anda boleh main di handphone masing-masing.



4 comments:

  1. Haha Mario tu paling legend dulu. Geram je rasa bila kena stop main bagi adik pulak main

    ReplyDelete
  2. game road fighter paling menyampah bila minyak nk habis lg sikit nk smpai ke garisn penamat ...

    ReplyDelete
  3. this was one one of the best. dulu quite pricey for us but memang best that we usually tumpang main rumah sedara mara je. this never gets old.

    ReplyDelete