Apr 3, 2012

seharian bersama rakan & siap hantar borang LCCI

Assamualaikum para blog..
saya dah berhenti kerja dah.last saya kerja 31/3/2012..sekarang saya menjadi pengganggur,yang duduk di rumah..nanti saya akan buat entry selama bekerja di taska.sekarang nak cerita pasal semalam 2/4/2012

semalam,semua dah pakat nak datang sekolah pukul 9 pagi cam tu,last2 semua kumpul dalam kul 10 lebih sebabnya hujan mari dan ada yang bangun lambat.
kami sebenarnya malu nak datang sekolah balik tapi disebabkan kena juga untuk isi Sijil LCCI (accounting) kena la pi jumpa cikgu akaun.

yang hadir lima orang jer-dilah,mimi,tasya,syuhada dan saya.
yang lain dah ambik dulu dan ada yang tak layak untuk sijil ni sebabnya yang layak sijil LCCI ni untuk result spm c+ dan keatas baru layak.alhamdulilah saya dan rakan rapat layak untuk sijil ni

waktu zaman sekolah(baru habis spm)
saya,mimi,tasya,dilah dan syuhada

lepas dah kumpul,kami pergi jumpa cikgu zaki,dan pergi lah kami ke bilik guru..sekejap jer kat bilik guru.cikgu bagi tahu macam mana nak isi semua dan cikgu cadangkan kami hantar dalam satu sampul surat so takde lah membazir kan sebab syarat nya kena bayar RM25..jadi kutip sorang RM5 jer la.
lepas tu pergi makan pagi kat tempat lepak masa dulu2,apa lagi warung cik T la..kenyangkan perut dulu baru pegi pejabat pos.

lepas habis makan semua,dalam pukul 1 lebih kami pergi pejabat pos,nak uruskan LCCI ni..lepas tu cadang nak pegi umah teacher zahorin sebab die menghidap kanser,nak melawat la tapi takde rumah..jadi lepas siap isi semua pegi umah tasya pulak.lepas kat umah tasya.apa lagi sembang2 kat umah tasya sampai pukul 3.30 cam tu la.

pukul 3.30,kami kena hantar dilah kat station bus sebab rumah die kat slim river..saya,tasya dan mimi ada motor sendiri..dilah tumpang mimi dan syu tumpang tasya.kita naik sorang2.hee
dah hantar dilah kami plan pegi link pulak..depa yang on pc,saya duk tengok jer la..

kul 5 petang cam tu kuar dari Link,lepas tuu pegi plak makan burger kat sebelah kospek
aku mintak burger double punyer..yang tasya double special,syu die ambik cheese yang mimi sama ngan kita


tak tahu lagi bila nak kumpul sama2 lagi..and korang best..jumpa masa pendaftaran form6 kot..hee



next entry.insyaallah

5 comments: