Jan 16, 2011

safee sali orang kita datang tapah semalam


credit : google

TAPAH: Wira skuad Harimau Malaya, Mohd Safee Sali diberi sambutan hangat oleh penduduk daerah ini dalam majlis sambutan meraikan kepulangan pemain bola sepak kebangsaan itu ke rumah keluarganya di sini, semalam.

Pemain itu hadir bersama rakan sepasukan, Mohd Sabre Mat Abu serta jurulatih penjaga gol, Fauzi Mukhlas diberi layanan orang kenamaan pada majlis anjuran bersama ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Air Kuning dengan Persatuan Bola Sepak Daerah Batang Padang dan Ibu Pejabat Polis Daerah Tapah itu.

Trio itu yang dibawa menaiki kereta antik diarak mengelilingi pekan dengan diiringi seramai 120 penunggang motosikal berkuasa besar sebelum tiba di Padang Majlis Daerah Tapah.
Dua exco kerajaan negeri iaitu Pengerusi Jawatankuasa Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan, Datuk Zainol Padzi Paharuddin serta Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kerajaan Tempatan, Hal Ehwal Pengguna, Alam Sekitar, Pengangkutan dan Hal Ehwal Bukan Islam, Datuk Dr Mah Hang Soon dan Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk M Saravanan antara orang kenamaan yang hadir pada majlis itu.

Mohd Safee yang juga dinobatkan penjaring terbanyak Piala Suzuki AFF menjadi tumpuan kira-kira 5,000 penonton yang sanggup menunggu kedatangan trio kebangsaan itu sejak jam 10 pagi di Padang Majlis Daerah Tapah.

Beliau ketika berucap pada majlis sambutan itu melahirkan rasa terharu kerana diberi penghormatan yang tinggi dan sambutan berkenaan akan menjadi kenangan seumur hidupnya.

"Ini adalah detik paling manis dalam hidup saya yang tidak mungkin dapat dilupakan. Saya terharu dengan sambutan peminat di sini dan pada masa sama saya berbangga dapat hadir di padang ini.
" Di sinilah segalanya bermula di mana saya mula bermain bola sepak ketika berusia lima tahun. Malah sehingga sekarang pun saya masih datang bermain di padang ini ketika pulang ke Tapah," katanya.

Pada majlis itu Safee menerima insentif bernilai RM10,000 berikutan kejayaan membantu negara muncul juara Piala Suzuki AFF 2010 selain muncul sebagai penjaring terbanyak. Manakala Mohd Sabre yang lahir di Parit Buntar dan Fauzi berasal dari Tapah Road pula masing-masing menerima RM5,000 dan RM3,000 sumbangan kerajaan negeri. Seorang lagi pemain kelahiran Lumut, Perak, Mohd Fadhli Mohd Sas yang tidak hadir turut menerima imbuhan RM5,000.

credit : kosmo

p/s:ak tak pergi semalam sebab ayah kata takde pape pon.tapi kalau ada khairul fahmi chea of coz pergi.hee.
aritu kahwin safee sali chea dah pergi.ayah dia meniaga di taman saya.

No comments:

Post a Comment