May 22, 2010

syahir mng AF8


TAHNIAH Syahir ku
x sia2 ak undi
first time ak undi arini tuk af
sebelum ni x pernah nak support af
sbb undi coz syahir orang perak
sama n aku
then
dia hensem,muke suci,kuat agama,suara sedap
semua arr
love u syahir!!

May 21, 2010

sinetron

Safa dan Marwah




Para Pemain Sinetron Safa & Marwah :

Nikita Willy
Artis Terfavorit PGA 2010
Artis Wanita Terfavorit NIKCA 2010

* Rionaldo Stockhorst sebagai Ilham
* Nikita Willy sebagai Safa
* Risty Tagor sebagai Marwah
* Christian Sugiono sebagai Farid
* Riza Shahab sebagai Adil
* Melody Prima sebagai Eva
* Donna Harun sebagai Dita
* Adjie Pangestu sebagai Aji Wiguna
* Mieke Amalia sebagaii Siti
* Bobby Joseph sebagai Ello
* Citra Kirana sebagai Atikah
* Umar Lubis sebagai Zainal Husen
* Inggrid Kansil sebagai Ratih
* Moudy Wilhelmina sebagai Ratna
* Yadi Timo sebagai Rajaf
* Cut Memey sebagai Zalimah
* drg. Fadly sebagai Rudi
* El Manik sebagai Kades
* Epy Kusnandar sebagai Kodir
* Riyanto R.A sebagai Fikri


cite ni lom tayang kat malaysia
masih ditayang kn di indonesia smp julai nnt
episod sebanyak 500


plot
Marwah (Risty Tagor) adalah seorang gadis cantik, sedikit tomboy, tegar dan baik hati. Ia tinggal bersama ibunya, Siti (Mieke Amalia), di desa nelayan. Marwah tidak pernah menyadari kalau Siti bukanlah ibu kandungnya. Yang ia tahu adalah Marwah ingin membantu ibunya menemukan adiknya, anak Siti yang selalu dirindukan oleh Siti.

Berbeda dengan Marwah, Safa (Nikita Willy) adalah gadis lemah lembut, cantik jelita, baik hati, soleha, dan kaya raya. Tipikal wanita idaman semua laki-laki. Safa tinggal bersama orang tuanya, Zainal (Umar Lubis) dan Ratih (Inggrid Kansil), serta kakaknya yang jahil, Ilham (Rionaldo Stockhorst). lepas dari semua kekurangan keluarganya, Safa sangat menyayangi orangtua dan keluarganya, Safa tak tahu bahwa dia sama sekali tak punya hubungan darah dengan mereka semua.

Suatu saat, Marwah pindah ke Jakarta setelah mendapat beasiswa dari salah satu kampus terkemuka. Di sanalah ia bertemu dengan Safa yang menjadi kembang di kampus itu. Akhirnya persahabatan pun mulai tumbuh di antara Safa dan Marwah. Mereka berdua tak pernah menyadari ikatan apakah yang ada di antara mereka sebenarnya. Marwah kagum sekali pada Safa yang walaupun memiliki segalanya, tetap ingat untuk berbagi kebahagiaan dengan orang-orang yang kekurangan. Begitu juga sebaliknya, Safa mengagumi Marwah yang ikhlas dan sukarela untuk mengajar ngaji di Masjid tempatnya biasa memberikan donasi.

Kedekatan mereka berdua membuat Siti berkesempatan bertemu dengan Safa. Bukan main bergetarnya hati Siti saat bertemu dengan Safa. Naluri keibuannya tak bisa dibohongi, walaupun otaknya tak mengerti apa yang terjadi di dalam hatinya. Perhatian siti pun jadi melimpah ruah pada Safa. Perasaanya kuat sekali mengatakan bahwa Safa adalah anaknya yang dulu hilang karena dijual ke keluarga kaya. Hal ini tentu saja membuat heran Marwah. Hati Marwah yang selalu bersih pun mendapatkan ujian. Sanggupkah dia menghindarkan dirinya dari perasaan iri melihat ibunya, satu-satunya orang yang dia miliki ternyata merasakan perasaan yang jauh lebih berarti pada Safa?

Safa dan Marwah kemudian sama-sama berkenalan dengan Adil (Riza Shahab), seorang mahasiswa perantau yang soleh, pintar, dan sangat tampan. Di saat yang berbeda-beda keduanya sama-sama terpikat oleh Adil yang begitu sempurna di mata mereka. Tetapi keduanya sama-sama tak berani menunjukkan perasaan mereka karena, walaupun hanya anak miskin, Adil ternyata merupakan idola kampus karena ketampanan, wibawa, pesona dan kesolehannya.

Tanpa Ilham atau Safa ketahui, ternyata ayah mereka, Zainal, adalah suami Siti yang dikabarkan hilang saat melaut ketika Siti mengandung anaknya (Safa). Zainal menikahi Ratih yang telah punya seorang anak diluar nikah, yakni Ilham. Zainal dan Ratih pun membeli bayi perempuan yang mereka jadikan anak dan dinamai Safa. Safa sebenarnya adalah putri kandung Zainal.

Ketika Ilham membuka lemari, ada beberapa hadiah yang ada di dalam lemari. Ilham pun menjadi curiga bahwa ia bukan anak kandung dari Zainal dan Ratih. Ratih menjadi curiga dengan sikap Zainal. Oleh karena itu, Ratih bertanya kepada Zainal siapa wanita yang berselingkuh dengannya, Zainal memberitahu bahwa sebenarnya ia menikahi Ratih karena disuruh oleh Ayahnya Ratih. Oleh karena itu, Ratih meminta kepada Zainal agar mereka cerai. Namun, beberapa saat kemudian Ratih meninggal.

Ayah Ello pun yakin bahwa anak kandungnya adalah Ilham. Oleh karena itu, ia melakukan pendekatan kepada Safa dan Ilham agar mengetahui apa yang terjadi sebenarnya dan usaha pun tidak sia-sia. Ternyata, Ilham adalah anak kandungnya dari Ayah Ello.

Ratna ingin menguasai harta saudaranya yaitu Ratih. Maka, ia melakukan berbagai cara agar harta Ratih jatuh ke tangannya. Salah satunya, dengan memberitahu bahwa Zainal atau Kang Usep dulu menikah. Karena dalam surat wasiat tersebut disebutkan apabila Zainal berkhianat, ia harus diusir. Ratna melakukan kerjasama dengan Keluarga Pak Rajaf agar dapat menguasai harta Ratih. Ia menjanjikan membagi harta tersebut kepada Keluarga Pak Rajaf. Namun, setelah rencana berhasil, Ratna tidak membagikan harta tersebut kepada Keluarga Pak Rajaf. Lalu, balas dendam pun terjadi antara Keluarga Pak Rajaf dan Ratna.

Pada suatu saat, Ratna membanting Bu Zalimah dengan batu besar. Zalimah pun tewas. Pada awalnya, banyak orang menduga bahwa pelakunya adalah Safa. Namun, Bu Siti mengaku bahwa ia yang sudah membunuh Bu Zalimah karena tidak tega anaknya dipenjara. Pak Kadir yang tahu bahwa Bu Ratnalah yang sudah membunuh. Sementara itu, Ratna akan memberi bukti tentang kasus pembunuhan Bu Zalimah asalkan memberi sebagian harta. Dan pada akhirnya Pak Rajaf dan Atika mengetahui rencana tersebut. Lalu, dia akan membuat pernyataan kalau Bu Siti sudah bebas, Keluarga Pak Zainal harus menyerahkan hartanya kepada Bu Ratna.

Ratna memberitahu bahwa Pak Rajaf dan Atika harus membunuh Safa agar bisa mendapatkan uang. Terjadi kecelakan angkot, banyak orang mengira bahwa Safa sudah mati. Padahal, ia masih hidup dan menjadi incaran Pak Rajaf dan Atika. Safa pun berusaha menghindar namun akhirnya tertangkap. Bu Siti pun berusaha membebaskan Safa. Namun, usahanya gagal. Ia malah dibuang. Ketika seseorang menemukan Bu Siti, langsung dibawa ke UGD. Setelah beberapa kali berusaha kabur, akhirnya Safa bisa keluar dan orang sudah tidak mengira bahwa Safa sudah mati.

Atikah diperkosa oleh orang yang tidak dikenal. Namun, Atikah mengaku bahwa Ilham yang sudah memperkosanya. Akhirnya Ilham dipenjara.

Ibunya Ello mengalami gangguan jiwa.

May 17, 2010

kenduri rumah baruku


dibilikku-fira,illa,mimi,fatinah
belakang-ema n chaie

main laptop ak plak korang
kanan-illa,fira,airynn,ain,mien

kiri-anak saudara(aina),sepupu-angah,dila,adik akim

dibilikku..kami candid
KAMI BATCH 94


my room-kiri-chaie,aku,mien,mimi,fatinah
belakang-ema,rynn.fira,illa
4b,4u,4y,4o

ruang tamu..kat khemah x tgkp pown.
di ruang tamu
berdiri kanan-kak mina,chaie,ema,intan,wan,tinah
duduk kiri-syu,aku,mimi,bella,tasha,afza

kak mina tersesat plak form5

THANKS BYK2 KAWAN2 KU YG DTG KENDURI UMAH BARUKU
korang the best
kebayakkn yg aku jemput ramai yg dtg
yg x dtg ak taw korang ada hal
lebih kurang 300 lebih dtg kenduri ni
mknn semua cukup,walaupown ramai
mcm kenduri khwn loh..ha3.


p/s:n lagi satu ak mls nk upload pic byk2..klu nk tgk,tgk kat fb k..

May 14, 2010

kelasku

klu tiada mulut2 yg bising mmg sunyi lah
kelas 4 yakin ni
mulut paling memeriahkan
iaitu mimi n fitri
mereka mmg ad chemistry lah
gelak ketawa mmg x leh nk ckp arr
so x de arr tension asyik belajo jer
ada mase kite belajar ada mase kite happening
n since msk clss 4y kitaowg semua close
ye lah mase form3 semua clss lain2
x tegur pown ada
sekarang
dari jauh dah tegur

nice frenz feey,azmira@atiq,afza,mimi,tasha,azie,leeza,mira,fitri,ramdzan, and semua lah
x larat ak nak taip semua sekali

n tadi ckg amna cite tngt cikgu fizik kitaowang
bagi kitaowg mmg x paham dan boring die mengajar
smp kls sebelah pergi bg taw hm nk tukar ckg
ckg amna g taw tentang ckg fizik ni
die sebnarnyer pandai smp belajor kat luar negara ambik course engineer
yg sebak nyer die terpakse jd ckg sbb die SAKIT JANTUNG
ak x taw pown die sakit jantung..
ckg amna ckp die x de basic and sukar bg die nk jd cikgu padahl die ambik bidg lain
ape pown dah sbb kitaowg taw pasal die,kena lah terima die ajar cam mane pown
die pown x nak perkara cam tu terjadi kn
semoga ckg hanif also guru kelas 4y
cpt sembuh..amin

May 9, 2010

Mann (film)hindi movie


smlm ak tgk arr cite mann ni
mmg best
cite ni dah lame dah
dulu mase kecik2 suke sngt cite ni
dah berpuluh2 kali tgk
dah makin besar
cite tu x kuar2 pown
baru arr smlm dpt tgk
but cite tu ttp best walaupown dah lame
suke sngt song die
semua lagu sedap2:-

tinak tin tana
Nasha Ye Pyar Ka Nasha
Mera Mann
Kehna Hai Tujhse

pelakon nyer hebat2 belaka

* Aamir Khan ... Karan Dev Singh
* Manisha Koirala ... Priya Verma
* Sharmila Tagore ... Dev's grandmother
* Deepti Bhatnagar ... Anita Singhania
* Dalip Tahil ... Pratap Rai Singhania
* Anil Kapoor ... Raj
* Rani Mukerji ... (Special Appearance)
* Shama Sikander ... Kamini
























May 4, 2010

membeli belah di tesco

tesco KAMPAR,PERAK


udah 2 bln x shopping
lihat lah gmabr rase x cukup satu troly jer
mmg shoping gilew lah ari ahad tu
ha3
lps tu mkn ABC n mee bandung
sngt sedap

May 1, 2010

pergi umah kahwin sedara


ari ni sedara khwin d TELUK INTAN
JUMPE BALIK N SEDARa2
ak x bape suke g sebernarnyer
x best..duk jer sorang2..x d kwn pown nk sembang
adik ak pown x g sbb bgn lambt
hee...mmg tension lah td...
n ak x suke pown cousin ak semuanyer sombong
mmg x satu kepala lah
yer lah anak org kaya
ape test nk kawan n kite kn..hee
ape2 pown ak ramah n org,depa x nk kwn ak sudah
ape ak peduli,pak sedara ak byk yg knl ak dr mereka
sbb ak x sombong cam depa
ok lah...mau main games di facebook
-end-
p/s:x sabar nk duk umah baru