Dec 20, 2011

bila che'a pergi melaka

di resort melaka

with ma
di nilai-rambang mata .nak mana satu
 with my sis.cermin mata baru ni

di kapal

salam semua.baru jer holiday kat melaka cuma 2 HARI 1 MALAM.ikut rombongan under poliklinik kesihatan pada 17 dec hingga 18 dec.da habis tengok gambar2 supermodel yang tak bertauliah tu.tak susun pon gambar tu ikut hari.main bubuh jer.ni

17 december 2011
bangkit seawal yang boleh,sebenarnya tido hari tu pukul 2 pagi.lepas tu kena bangkit balik pukul 5 pagi.3 jam sahaja dapat tidur.semua keluarga aku tidur lambat.yang nak pergi rombongan pon tidur lambat..ala,kitaowang fikir nanti kat bas boleh tidur kan.

nak cerita ketika subuh,u know what,ada babak lawak ketika subuh..aku tak berapa pasti subuh masuk pukul berapa main agak la antara pukul 5.45 or 5.50 cam tu..aku pegi la sembanhyang pukul 5.45..da habis sembahyang semua..tiba2 ayah aku cakap,sembahyang cepat,subuh baru masuk ni,aku pergi lah cakap kat ayah aku 'ha baru masuk,tiah daa solat daa'kena sembahyang balik lah ni..ayah aku punyer la gelak,suka la tu..

then,siap2 gerak gi poliklinik,sebab bas tunggu kat situ..poliklinik tak jauh mana pon..sebelah taman aku jer pon..bila sampai..mana, pergi semua orang..hanya 5 orang cam tu jer tunggu.yang lain tak nampak batang hidung pon..bas pon tak nampak-nampak.kata ma pukul 6.15 tunggu nyer..tu la janji melayu,susah nak tepati..rasanyer pukul 6.55 baru gerak..aish2
then,salam ayah aku..sebab ayah aku tak ikut,hanya ma dengan adik jer..serta adik ma dan anaknya.

kat dalam bas,semua budak2 tengok jer barang aku..apa barang aku..bantal angry bird la..sampai budak kecik kat sebelah aku ni,duk pandang bantal aku..jelly la tu..nak jugak la tu..first day,die tengok2,usha2 jer bantal aku ni ha..masuk second day..budak tu tegur aku..die tanya macam2..mana beli?barapa harga..banyak kali jugak la, tanya soalan yang sama..suara budak tu,sebiji cam suara cousin aku..rindu plak kat die ni ha...ku pon melayan jer la..

ni la bantal angry bird ketika diperlukan untuk tidur

sampai melaka dalam pukul 12 lebih macam tu la..urusetia bgi tahu..2 jam jer kat bandar..aku,ma ngan adik jalan2 la kat bandar.first,beli cermin mata tu,topi besar tu.beli beg adik aku..dan tangkap gambar kat meriam bagai tu..dan jalan2 lagi pergi kat kapal besar..masuk dalam kapal situ.tangkap gambar.dan pergi pulak kedai tepi jalan tu..beli baju melaka..aku mencari2 semua kedai yang design tulis I LOVE MELAKA.nak cakapkan jenuh la..design tu budak kecik jer ada..aku usaha jugak cari..satu kedai jer ada jual baju tu,tak silap..baru la dapat..cantik jugak design i love melaka...nak upload ke baju tu..jap2

cantik kan..

lepas tu,gi bas,duk dalam bas tunggu depa yang tak sampai lagi bershopping bagai..tak set time betoi depa..seterusnya..sampai la ke resort untuk kitaowang tidur iaitu RESORT KLEBANG.dekat satu jam jugak dari bandar melaka nak sampai resort tu...lepas tu check in tengok bilik.oke la bilik tu..cam hotel2 gitu..ada 2 katil besar.aircon semua ada..berpuas hati lah bilik penginapan kan.urusetia bagi tahu kul 8 gerak gi makan malam

setelah berehat2 di dalam bilik..kul 8 dapat call,depa cakap,cepat bas nak gerak..kitaowang pon hairan la.ingatkan makan kat resort tu.hampeh,rupenyer makan kat tempat lain..dah le tempat makannyer jauh nun disana,,satu jam dari resort semata2 nak makan malam..aish..semua orang tak puas hati.da le jauh..lepas tu time tu hujan..pemandu bas pulak tak taw tempat situ.lebih kurang 4 ke 5 kali tawaf kat bandar melaka tu..patut sampai pukul 9,tapi sampai pukul 10 lebih..ish2..geram teman..disebabkan lambat tak dapat naik boat tu..

18 dec
makan pagi.yummy!!

selepas sarapan pagi,my sis and i gi belakang tengok laut..dan tengok ciptaan tuhan yang maha agung ni..

pukul 11 daa check out dari resort..lepas tu patut pergi zoo melaka,tapi tak jadi sebab hujan.gi mydin jer.abis g mydi,gerak,tinggalkan melaka.gi shopping kat nilai pulak..kat nilai paling lama ber shopping nyer.macm2 beli..dalam pukul 6.30 gerak balik ke tapah.sampai tapah pukul 12 lebih..

sampai sini sahaja.perjalanan di melaka..tapi tak puas lagi..kena pergi seminggu baru best!

IntaNBerliaN said...

wah.. seronoknya dpt g holiday ;-)